Вчені розробили рукавички для ігор VR з штучними мязами

2

Фахівці університету в Сан-Дієго розробили унікальну систему пластичних робото-рукавичок. Вони стануть в нагоді любителям ігор віртуальної реальності і зможуть дати відчуття дотику тих чи інших об’єктів. Рукавички буквально є відтворенням методології створення м’яких роботів, вони вже продемонстрували свої вміння реалістично симулювати дотик у грі на синтезаторі за допомогою віртуальної клавіатури.

Вчені Каліфорнійського університету продемонстрували свій новий винахід на рівні прототипу, який раніше був запропонований інженерами Електронної візуалізації, інженерної реальності для віртуальної реальності, у штаті Каліфорнія (Бурлингейм). Зараз зовнішній вигляд VR для користувачів вельми віддалене, людина не здатна відчути дотик до поверхонь або об’єктів у віртуальному просторі. Юрген Шульц, представник інституту Qualcomm, зазначає, що це зовсім не реалістичні методи взаємодії з віртуальним світом, оскільки вони не дають шансу гравцеві доторкнутися до тих чи інших об’єктів, споруд або речей у ВР-просторі. Завдяки новітній розробці, гравці зможуть відчути тактильно будь-яку річ у віртуальному світі подібно до фізичної реальності.

Інші вчені теж займаються створенням рукавичок для інтерфейсу Virtual Reality, проте вони відрізняються громіздкими габаритами і зроблені з більш важких коштів, ніж метал. У свою чергу, створені інженерами з Сан-Дієго рукавички використовують гнучкий молд, в ньому є м’язи, розроблені спеціально для робототехніки, які надають рукавичкам легкості і зручності в експлуатації.

На переконання професора механічної інженерії з Інженерної школи Джейкобса Майкла Толлі, який також є одним з авторів цього винаходу, перша версія подібних рукавичок стала напрочуд продуктивною. За словами розробника, підсумкової метою авторів є винахід девайса, що дозволяє гарантувати самий насичений досвід дотику до об’єктів віртуальної реальності.

Ця знахідка має безліч перспектив і може застосовуватися не лише для відеоігор, цифрових утіх і в цілому індустрії VR, але і в медицині, наприклад, в хірургічних дослідах.

Система м’яких рукавичок для відчуття тактильного контакту з об’єктами VR складається з трьох елементів. На рукавичках є сенсорний датчик Leap Motion, завдяки якому визначається положення рук у просторі і їх рух. Також за допомогою спеціального розподільного щита контролюється переміщення ВР-рукавичок. Ці компоненти розширюються і стискуються, таким чином, симулюючи напруга людських м’язів, яке ми виробляємо для дотику предметів у ВР.

Подібна система синхронізується з ПК, на екрані якого зображена віртуальна розкладка фортепіано з фоном у вигляді пейзажів природи. Головним модулем системи нових рукавичок є м’яз Mckibben – це нова латексна порожнину з плетеним матеріалом, яка реагує на силу, що створюється рухом пальців людини. Завдяки цьому компоненту розподільний щит м’якого робота керує м’язами, стискаючи і розслабляючи їх.

Перш, ніж відтворити роботизовані рукавички, винахідники з США надрукували на 3D-агрегаті м’який об’ємний екзоскелет, призначений для гарнітури VR. За даними вчених, таким чином вдасться спростити створення гаджетів і випустити робото-рукавички масово. Для виготовлення прес-форми фахівці використовували силіконовий каучук, а також смуги Velcro в точках скріплення.

Надалі фахівці з Сан-Дієго влаштували неофіційний експеримент, для участі в якому запросили 15 осіб. Серед них також були два фахівця VR, які, як і інші учасники експерименту відчували тестову модель рукавичок для гри на піаніно в віртуально-реалістичному просторі. Всі піддослідні прийшли до єдиної думки, згідно з яким, даний девайс у вигляді м’якого екзоскелету збільшує рівень залученості у світ віртуальної реальності в багато разів. Новинку високих технологій оцінили дуже добре, назвавши її «неймовірною» і «зачаровывающей».

Зараз розробники з Каліфорнійського університету працюють над здешевленням рукавичок віртуальної реальності, а також намагаються зробити їх більш компактними і легкими. Крім цього, є надія надалі відмовитися від використання сенсора Leap Motion, що відповідно, зробить гарнітуру для віртуальної реальності ще більш компактною.

Минулого року в мережі з’явилася інформація про аналогічні рукавичках від виробника Dexmo (гроші збирали на «Кикстартере»), з допомогою яких можна було торкнутися об’єктів віртуального світу. А рівно рік тому, влітку, з’явилися відомості про поліпшують ігровий досвід рукавицях Contact CI. Про подібних музичних рукавицях для VR, які могли перетворити в клавішний інструмент абсолютно будь-яку поверхню, говорили і навесні минулого року, а м’який робот Нands Омпі дозволив розширити межі віртуальної реальності завдяки зворотному відгуку. Ця новинка була презентована у квітні 2015. В цілому, можна відзначити, що нова гарнітура від каліфорнійських вчених – далеко не перша в цій області, проте є найважливішим кроком, який дасть змогу в майбутньому отримувати реальні почуття від віртуального світу в іграх і не тільки. Поки незрозуміло, чи дозволить така гарнітура відчути тактильні елементи цифрового простору, як і те, чи буде вона підвищувати попит на девайси VR.