Час Keplerа: NVIDIA офіційно представляє GeForce GTX 680 і серію мобільних GPU 600M

1

Графічні процесори NVIDIA наступного покоління, звичайно, трохи затримався, але будемо сподіватися, що це на краще. З сьогоднішнього дня перший представник нової серії GPU Kepler у всій своїй 28-нанометровій красі доступний покупцеві в магазинах: компанія NVIDIA офіційно представила флагманську відеокарту GeForce GTX 680 з 2 ГБ відеопам’яті.

І, судячи з внутрішнім тестам виробника, новинка народилася справжньою бомбою (а не черговим кислим апдейтом циферок)!

NVIDIA порівняла GTX 680 з новітнім флагманським адаптером від AMD – HD 7970 – і результат вийшов вельми вражаючим: при дозволі 1920 x 1080 пікселів 680-ї монстр перевершує конкурента в 12 з 13 ігор, при цьому в більшості з них перевагу перевищує 15% (у деяких досягаючи 40 і більше%).

NVIDIA заявляє, що їй вдалося виробити і випустити «найшвидший у світі GPU» на сьогоднішній день. При цьому в плані енергоспоживання новому «царю гори» поки немає рівних…

Звичайно, краще перевірити заявлене в незалежних тестах, а не покладатися на результати випробувань NVIDIA. А поки можна почитати трохи подробиць про нову архітектуру:

По-перше, NVIDIA GTX 680 оснащується новою фірмовою технологією GPU Boost, при необхідності автоматично збільшує тактову частоту GPU. GPU Boost є своєрідним аналогом всім нам знайомої технології Turbo Boost для центральних процесорів, вона дуже зручна коли потрібно автоматично (і «прозоро» для користувача) підвищити тактову частоту, не перевищивши встановлені рамки енергоспоживання і TDP.

Як пояснюється у відеоролику, розташованому нижче, регулювання частоти GPU здійснюється за допомогою апаратного моніторингу параметрів відеокарти в реальному часі, а це означає в свою чергу, що NVIDIA тепер не потрібно жорстко обмежувати (на стадії виробництва) частоти до «безпечних» значень, щоб відеокарта працювала скрізь, навіть в самих жарких приміщеннях.

Наприклад, базова частота GTX 680 становить 1 ГГц, при цьому GPU Boost може «розігнати» відеокарту на 10% коли це буде потрібно, тоді як надаються компанією інструменти для розгону, при вашій допомозі, дозволять відеокарті «розкочегаритися» ще більше, досягши тактовою частоти 1,2 ГГц (і при цьому все пікові навантаження будуть витримуватися до тих пір, поки вам буде це дозволяти ваша повітряна система охолодження або СВО).

Також Kepler використовує нову технологію NVIDIA під назвою Adaptive VSync, яка (під час зарубів в якихось мережевих шутерах), при перевищенні фреймрейта значення 60 кадрів в секунду, автоматично включає функцію VSync, синхронізує рендеринг з частотою розгортки монітора. Те ж дійсно і в зворотному порядку: якщо частота кадрів падає нижче 60 fps, VSync оперативно відключається. Тобто, про такої опції як VSync можна взагалі забути.

І, нарешті, Kepler використовує покращений алгоритм анти-аліасінга, названий TXAA, згладжує полігони краще, ніж будь-коли без особливих негативних наслідків у вигляді зниження продуктивності відеокарти.

Що всі ці технології дають в реальності? Наприклад, не так давно, на конференції GDC 2012 компанія демонструвала одну відеокарту GeForce GTX 680, на якій була запущена приголомшлива технічна демка Samaritan, яка, в свою чергу, лише рік тому вимагала для запуску цілих три Fermi-відеокарти GTX 580. Завдяки новому 28-нм техпроцесу у відеочіп вдалося вмістити в три рази більше ядер CUDA, що, очевидно, неймовірним чином підвищує «питому» енергоефективність і знижує рівень шуму.

GeForce GTX 680 – це графічна карта найвищого рівня, у якої досить мощі для одночасної роботи з чотирма дисплеями (удвічі більше, ніж у Fermi) і при цьому володіє досить демократичною ціною в 429 фунтів.

При цьому Kepler з’явиться на ринку не тільки у вигляді здоровенного монстра – мрії геймерів-ентузіастів, але і у вигляді більш «приземлених» моделей. Також очікується інкарнація нового GPU у вигляді мобільних чіпів.

Виробник стверджує, що ми побачимо Kepler в безлічі лептопів в цьому році, і не тільки в тих, які спочатку позиціонуються як геймерські. Команда Дженсена Хуанга обіцяє встановлювати чіпи 600-ї серії в самі звичайні ноутбуки і навіть ультрабукі… на яких вряди годи можна буде запустити Battlefield 3 без здригань. ??

Так, ви не помилилися, на даний момент NVIDIA працює зі своїми партнерами над ефективною системою охолодження, яка дозволить встановлювати навіть щодо гарячі «кеплеры» в тонкі ноутбуки. Звичайно, немає гарантії, що ультрабукі покажуть супер-продуктивність в іграх, проте немає сумнівів, що який-небудь Acer Timeline Ultra M3 з GeForce GT 640M на борту продемонструє вельми гідні результати.